Få svar på de mest almindelige spørgsmål og problemer vedrørende høretekniske hjælpemidler .
Hvis dit hjælpemiddel går i stykker eller ikke virker korrekt, skal du kontakte din kommune med henblik på reparation.
Du skal kontakte din kommune, hvis du har behov for genopsætning f. eks i forbindelse med flytning, ommøblering eller køb af nyt tv
Hvis du ikke længere er tilstrækkeligt afhjulpet med dit nuværende hjælpemiddel, eller der opstår behov for en anden løsning, er du velkommen til at kontakte dit lokale kommunikationscenter for råd og vejledning.
Find dit kommunikationscenter
Hjælpemidlet er udlånt af din kommune. Du skal derfor returnere det til din kommune, såfremt du ikke længere skal bruge det.
Det er din kommune der, bevilger høretekniske hjælpemidler.
I nogle høreapparater kan der være mulighed for direkte streaming.
Direkte streaming gør det muligt at høre lyden fra mobiltelefonen direkte i høreapparaterne uden et hjælpemiddel. Dette kræver dog at mobiltelefonen er kompatibelt med høreapparaterne.
Er du i tvivl om du har mulighed for direkte streaming, kan du henvende dig på høreklinikken hvor du har fået udleveret dine høreapparater.
Hvis du oplever problemer med teleslyngen eksempelvis i en kirke eller en biograf, skal du spørge om hjælp på stedet.
Så kontakt eventuelt den offentlige eller private høreklinik hvor høreapparatet er udleveret eller kommunens kommunikationscenter.